پیش فروش آپارتمان منطقه 1 تهران

شرایط و فرصت‌های پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

پیش خرید آپارتمان یک راهکار هوشمندانه برای متقاضیانی است که قصد خرید ملک با شرایط اقساط را دارند زیرا در این روش خریدار موظف است پولی را تحت عنوان پیش پرداخت به پیش فروشنده تقدیم نموده و مابقی مبلغ را نیز بر اساس قوانین و توافقات مندرج در قرارداد پیش فروش، به صورت اقساط و متناسب با پیشرفت پروژه به سازنده پرداخت نماید.‌ در قرارداد پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران و یا سایر نقاط پایتخت اگر طرفین به تعهدات خود پایبند باشند و پروژه در زمان مقرر و با کیفیت توافق شده به پایان برسد هر دو طرف منتفع خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با مزایا، معایب، قوانین و ضوابط خرید و پیش فروش آپارتمان منطقه یک تهران، مطالعه این مقاله از گروه مهندسی سروین را از دست ندهید.

مزایای خرید پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

مزایای خرید پیش فروش آپارتمان منطقه 1 تهران

منطقه یک تهران جزو محله‌های لوکس پایتخت است که به دلیل داشتن کوچه‌‌ باغ‌های باصفا، چشم‌انداز و بام زیبا، مراکز خرید لاکچری، ساختمان‌ و برج‌های مدرن، مراکز تفریحی متعدد و … به منطقه‌ای رویایی برای سکونت بسیاری از شهروندان تبدیل شده‌است، از این‌رو مهندسین و فعالان حوزه ساخت‌وساز تلاش می‌کنند تا با اجرای پروژه‌های پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران بتوانند نیازهای متقاضیان خرید را به بهترین نحو پاسخ دهند. گروه مهندسی سروین نیز با همین هدف، مجری پروژه‌های حرفه‌ای مختلفی اعم از پروژه زعفرانیه_بهزادی، پروژه ولنجک-گلستان و پروژه فرمانیه در این منطقه اصیل و مدرن بوده‌است.

دپارتمان سروین با شناخت کافی از بافت منطقه یک شهرداری و با اتکا به تجربه و دانش مهندسین عضو مجموعه به اصول ساختمان‌ سازی و قوانین حاکم بر این حوزه همواره تلاش می‌کند تا به عنوان بهترین سازنده آپارتمان در این منطقه گران قیمت از تهران، سازه‌های مستحکم، ایمن و بهینه را بنا کند، به طور مثال پروژه فرمانیه که در سال ۱۳۹۲ به اجرا درآمد یکی از بهترین سازه‌های این محله لاکچری است که در ۹ طبقه ۱۵ واحدی با ۲۵ پارکینگ و امکانات مدرن ساخته شده‌است. این مجتمع مقاوم پس از گذشت ۱۱ سال از ساخت آن همچنان زیبایی، اصالت و استحکام خود را حفظ نموده و چه از نظر طراحی شیک و چه از نظر اصول فنی جزو سازه‌های برتر منطقه ۱ محسوب می‌شود.

پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران و سایر نقاط پایتخت، هم برای سازندگان و هم برای خریداران منافع و معایبی را در بر دارد که موارد زیر جزو مهم‌ترین آن‌ها است:

مزایای پیش فروش آپارتمان برای سازنده

تأمین هزینه‌های ساخت به خصوص در مناطق گران قیمتی مانند منطقه یک تهران همواره جزو چالش‌های جدی سازندگان آپارتمان است، به همین علت مهم‌ترین مزیت پیش فروش آپارتمان، کمک به افزایش سرمایه اولیه برای ساخت آپارتمان به کمک خود خریداران است. این استراتژی نه تنها چالش‌های مالی پیش‌رو را مرتفع می‌کند بلکه نقش به سزایی در تسریع روند ساخت و بالتبع آن تحویل به‌ موقع پروژه دارد‌. با پیش فروش آپارتمان تا حد زیادی در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. تضمین فروش نیز از دیگر مزایای مهم پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران برای سازندگان است‌.

مزایای پیش فروش آپارتمان برای خریدار

پیش فروش آپارتمان منطقه یک تهران یک استراتژی عملی برای آن دسته از خریدارانی است که فی‌الواقع قادر به خرید ملک‌های گران قیمت این منطقه به صورت یکجا و نقدی نیستند، به خصوص که معمولا قیمت آپارتمان‌های پیش فروش شده ۱۰ تا ۳۰ درصد کمتر از آپارتمان‌های نوساز آماده است پس خرید اقساطی کمک می‌کند که نه تنها خریداران بتوانند آپارتمانی را با مبلغ کمتر نسبت به زمان تحویل خریداری نمایند بلکه طبق گفته منبع معتبر kellyhudsonmortgages فرصت بیشتری را برای تأمین بقیه پول آپارتمان در طول تکمیل پروژه نیز خواهند داشت.

نکته قابل توجه دیگر در بحث پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران ارزش افزوده آپارتمان پیش خرید شده‌است زیرا با احتساب تورم حاکم بر اقتصاد کشور خریداران می‌توانند شاهد افزایش قابل توجه ارزش ملک خود در زمان تکمیل و تحویل آن باشند. به این ترتیب خریداران این فرصت را دارند که ملک خود را با قیمتی بالاتر از زمان خرید آن فروخته و از این معامله سودی قابل توجه به دست بیاورند.

پیشنهاد مطالعه:  راهنمای خرید و پیش فروش آپارتمان منطقه 5 تهران

همچنین خریداران آپارتمان‌های پیش فروش شده می‌توانند پس از تسویه پول پیش پرداخت از وام‌های متعدد بانکی برای پرداخت اقساط آپارتمان خریداری شده استفاده کنند. از سوی دیگر چون خریدار در مراحل اولیه ساخت یک آپارتمان آن را خریداری می‌نماید این امکان را دارد که نظرات خود را به صورت توافقی درباره نوع و کیفیت مصالح، دکوراسیون داخلی و سایر موارد فنی و ظاهری در طول پروژه اعمال نماید.

معایب پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

پیش خرید آپارتمان منطقه 1 تهران

همه آنچه ما درباره مزایای پیش فروش آپارتمان مطرح کردیم مستلزم این است که هر دو طرف سازنده و خریدار اولا طبق قوانین حاکم بر این معاملات عمل کرده و قرارداد رسمی داشته‌باشند، دوما طرفین نسبت به تعهدات خود مسئولانه رفتار کنند، در غیر اینصورت پیش خرید و یا پیش فروش آپارتمان ممکن است شما را درگیر چالش‌های قانونی و حقوقی مختلف نموده و معایب زیر را به همراه داشته‌باشد:

  • عدم اتمام پروژه توسط سازنده به دلایل گوناگون و متضرر شدن خریدار
  • امکان به تأخیر افتادن پروسه ساخت‌وساز به دلایل مختلف اعم از گران شدن مصالح و نیروی کار، عدم تعهد سازنده، کمبود سرمایه، شرایط آب‌وهوایی نامناسب، اختلافات کارگری، کمبود مواد و غیره
  • انعطاف‌پذیری محدودتر و عدم امکان تغییر در مفاد قرارداد پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران بدون دلایل محکمه‌پسند
  • ریسک سوءاستفاده کلاه‌برداران و فروش یک آپارتمان به افراد مختلف
  • ریسک رکود ملک و متضرر شدن خریدار از بابت افت ارزش واقعی آپارتمان در زمان تحویل
  • احتمال عدم تعهد سازنده در قبال مفاد و بندهای قرارداد مثل نوع و کیفیت مصالح توافق شده، تغییر در شکل طراحی و … به دلیل غیر قابل رویت بودن آپارتمان در زمان پیش خرید
  • عدم رضایت خریدار از آپارتمان ساخته شده

راهنمای پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

پیش خرید و پیش فروش آپارتمان دو مقوله مکمل هم هستند که در هر دو حالت طرفین باید از توافقات شفاهی خودداری نموده و طبق قوانین و مقررات مکتوب خواسته‌ها، نیازها و مفاد مورد توافق مابین خود را لحاظ نمایند چرا که تنظیم قرارداد رسمی تا حد امکان از دعواهای حقوقی جلوگیری نموده و مانع از متضرر شدن طرفین می‌شود. خوشبختانه در سال ۱۳۸۹ قانون پیش فروش آپارتمان طی ۲۵ ماده و ۴ تبصره تصویب و تنظیم شد که می‌توانید مطابق با آن عمل کنید.

مهم‌ترین اصل در پیش خرید آپارتمان، اطمینان از اعتبار، تعهد و تخصص سازنده است چرا که شما طی قرارداد پیش خرید، باید مبلغی را به عنوان پیش قسط بابت آپارتمانی بپردازید که هنوز ماهیت فیزیکی کاملی ندارد و تنها می‌توانید طی مفاد مندرج در قرارداد امیدوار باشید که پروژه بر مبنای توافقات انجام شده در زمان مقرر تکمیل شده و تحویل داده شود. بنابراین تیم مجرب ما (گروه مهندسی سروین) توصیه می‌کند که پس از اطمینان از حسن اعتبار پیش فروشنده، به منظور جلوگیری از هرگونه تفسیرهای شخصی و سوء‌تفاهمات احتمالی در قرارداد خرید و یا پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران و سایر نقاط پایتخت مفاد زیر را حتما در قرارداد قید کنید:

  • تعیین سمت سازنده و درج مشخصات طرفین از جمله نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نشانی و شماره تماس
  • درج مشخصات دقیق واحد پیش فروش شده با جزییات کامل اعم از مساحت، طبقه، شماره واحد، انباری، پارکینگ، اشتراک برق، آب، تلفن، گاز و …
  • درج مشخصات دقیق ساختمان اعم از کاربری زمین، زیربنای کل ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح مصرفی ساختمان، نمای بیرونی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، موقعیت مکانی، تعداد واحدها، رعایت ضوابط پارکینگ،  امکانات و …
  • ذکر مبلغ دقیق پیش فروش، نحوه پرداخت، تعداد اقساط و …
  • تعیین ارزش ملک و چگونگی پرداخت پول پیش خرید
  • تعیین دقیق زمان پرداخت اقساط و ذکر مفاد لازم جهت دریافت خسارت و یا فسخ قرارداد در صورت عدم تعهد خریدار نسبت به پرداخت قسط‌ها در تاریخ‌های مقرر
  • تعیین دقیق روز تحویل آپارتمان و ذکر مفاد لازم جهت دریافت خسارت و یا فسخ قرارداد در هنگام عدم تعهد سازنده نسبت به تحویل آپارتمان در زمان مقرر
  • تعیین مفاد مربوط به نرخ قیمت مساحت هر واحد، در صورت کمتر یا بیشتر شدن متراژ آن
  • ارائه بیمه مسئولیت پیش فروشنده
پیشنهاد مطالعه:  تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت| 3 روش برای تقسیم عادلانه

 

مراحل کلی خرید پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

همانطور که در پیش فروش آپارتمان منطقه ۵ تهران گفتیم، مراحل زیر بیانگر فرآیند پیش خرید یک آپارتمان هستند:

  • انتخاب ملک و انجام مذاکرات لازم با پیش فروشنده
  • تهیه مدارک لازم برای پیش خرید آپارتمان
  • پرداخت پیش قسط و دریافت رسید
  • انعقاد قرارداد پیش فروش
  • پرداخت اقساط در زمان‌های مقرر
  • پیگیری روند پیشرفت کار
  • تحویل ملک در زمان درج شده در قرارداد

نکات مهم خرید و پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران

  • تعیین متراژ دقیق آپارتمان یکی از چالش‌های مناقشه‌انگیز در قراردادهای پیش فروش است زیرا معمولا مساحت آپارتمان ساخته شده با آنچه در قرارداد پیش خرید لحاظ شده تفاوت‌هایی دارد. طبق قانون، اختلاف مساحت تا پنج متر محلی از اعراب و اعتراض ندارد اما اگر اختلاف بالای پنج متر باشد؛ پیش خریدار می‌تواند قرارداد را فسخ نموده و یا مابه‌التفاوت را بپردازد که در این مورد بهتر است پیش فروشنده و پیش خریدار با هم توافق کنند.
  • قرارداد پیش فروش حتما باید در دفتر اسناد رسمی به صورت مکتوب و همراه با امضای طرفین تنظیم شود.
  • طبق قوانین پیش فروش خریدار موظف است حداقل ۱۰ درصد از مبلغ آپارتمان را در زمان عقد قرارداد به پیش فروشنده پرداخت نموده و مابقی مبلغ را به صورت مرحله به مرحله طی زمان‌های مقرر تسویه نماید.
  • پیش‌بینی تأخیرات احتمالی در تحویل پروژه و یا اقساط خریدار، هم برای پیش فروشنده و هم برای خریدار الزامی است.
  • همواره به نوسانات بازار و ریسک‌های مرتبط با پیش ‌فروش از جمله تغییرات در پروژه، وجود شرکای دیگر در پروژه و … توجه نموده و تا حد اطمینان با افراد متخصص و آگاه مشورت نمایید.
  • داشتن مجوز رسمی برای درج آگهی پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران و سایر نقاط پایتخت در روزنامه‌ها و جراید الزامی است.
  • حتما درباره میزان اعتبار و سوابق پیش فروشنده تحقیقات میدانی لازم را انجام دهید. برای اینکار می‌توانید به نمونه‌ پروژه‌های انجام شده توسط وی، مراجعه به اتحادیه‌ تعاونی‌های مسکن و سایر مؤسسات مرتبط مراجعه نمایید.
  • مطالعه دقیق و بررسی قرارداد پیش‌ فروش اهمیت بالایی دارد پس حتما شرایط، زمانبندی، تعهدات و حقوق خود را به دقت بررسی کنید.

خدمات ارائه شده توسط گروه مهندسین سروین:

نقشه منطقه یک در گوگل مپ

جمع بندی

پیش خرید یا پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران یک استراتژی هوشمندانه برای هر دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده است زیرا خریدار از این طریق می‌تواند پول آپارتمان را به صورت اقساط تسویه نموده و فروشنده نیز می‌تواند از طریق پیش فروش، بخشی از هزینه‌های ساخت را تامین نماید اما از آنجاییکه در این نوع قرارداد مورد معامله هنوز به طور کامل ماهیت خارجی ندارد ممکن است همین موضوع در آینده محل مناقشات گوناگون بین طرفین قرارداد شود، از این‌رو لازم است که قبل از عقد چنین قراردادهایی علاوه بر رعایت مسائل مطرح شده در این مقاله، از دانش و تجارب مشاورین خبره نیز بهره‌مند شوید. مجموعه ما با بیش از دو دهه سابقه اجرایی در ساخت انواع پروژه‌های اداری، تجاری و مسکونی در نقاط مختلف تهران آمادگی لازم برای ارائه هرگونه مشاوره در این حوزه را از طریق شماره تلفن ۲۲۴۰۷۰۸۰_۰۲۱ به هموطنان عزیز دارد.

سوالات متداول

پیش فروش آپارتمان منطقه ۱ تهران چه مزایایی برای سازنده دارد؟

تضمین فروش، تأمین بخشی از هزینه‌های ساخت به کمک خریدار واحد، تسریع در روند ساخت و بالتبع آن تحویل به موقع پروژه، تضمین فروش، صرفه‌جویی در زمان و هزینه جزو امتیازات مهم پیش فروش آپارتمان برای سازنده است.

پیش خرید آپارتمان منطقه ۱ تهران چه مزایایی برای خریدار دارد؟

پرداخت پول کمتر، داشتن زمان بیشتر برای تأمین مابقی پول مورد نیاز برای خرید آپارتمان، ارزش افزوده بیشتر، امکان اخذ وام و امکان شخصی‌سازی از جمله مزایای قابل توجه پیش خرید آپارتمان در تهران است.

در هنگام پیش خرید، خریدار چند درصد از قیمت آپارتمان را باید بپردازد؟

در قراردادهای پیش خرید معمولا خریدار موظف است حداقل ده درصد از قیمت آپارتمان پیش فروش شده را پرداخت نموده و مابقی آن را به صورت اقساط در زمان‌های مقرر تسویه نماید.

۰/۵ (۰ نظر)

نظر خودرا بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *