مشارکت در ساخت منطقه 1 تهران

۱۰ راهنمای مهم برای مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران

اگر مالک یک ملک کلنگی و فرسوده هستید مسلما می‌دانید که نه تنها هزینه‌های نگهداری از اینگونه ساختمان‌ها چقدر بالا است بلکه ارزش دارایی شما هم دایما در حال افول است، بنابراین شرایط مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران و سایر مناطق پایتخت، برای آن دسته از افرادی که بنایی قدیمی را در اختیار دارند یک فرصت عالی است تا بتوانند به کمک سرمایه شریکی متخصص و معتمد، سازه خود را نو کرده و به سودی قابل توجه دست یابند پس برای آگاهی از شرایط و چگونگی انجام اینگونه مشارکت‌ها مطالعه این مقاله از گروه مهندسی سروین را از دست ندهید.

شرایط مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران و مزایای آن

مشارکت در ساخت شیوه‌ای سودآور برای نوسازی ملک‌های فرسوده با استفاده از هزینه شخصی شریکی کاربلد و معتمد است. به این ترتیب شخصی که مالک زمین یا ملکی کلنگی است با سازنده‌ای که خود صلاحیت او را بررسی کرده توافق می‌کنند تا به ازای در اختیار قرار دادن ملک، فرد سازنده با سرمایه شخصی، بنایی نو و باکیفیت را ساخته و در زمان مشخص شده به مالک تحویل دهد سپس قدرالسهم خود از واحدها را طبق توافقات انجام شده دریافت نماید. این نوع شراکت در قالب تنظیم قراردادهای ساخت‌وساز و پیمانکاری وجه قانونی پیدا کرده و طی آن دو طرف معامله متعهد می‌شوند که طبق مفاد مندرج در قرارداد، آورده‌های خود را با قرار معلوم به اشتراک گذاشته و در آخر به همان نسبت، سهم خود را برداشت کنند.به این ترتیب شرایط کلی قرارداد مشارکت در ساخت منطقه یک تهران و بقیه مناطق آن طبق عرف این نوع قراردادها تقریبا یکسان است با این پیش‌فرض که نیاز به انجام چنین مشارکت‌هایی در مناطق شمالی تهران بیش از سایر نقاط احساس می‌‌شود زیرا از یک طرف ملک‌های قدیمی و کلنگی این منطقه عموما متراژ بالایی دارند که هر مالکی به تنهایی توان نوسازی آن‌ را ندارد و از سوی دیگر از جنبه الگوهای فضایی ساخت‌وساز و مدیریت شهری نیز نوسازی اینگونه ملک‌ها حائز اهمیت است.مجموعه ما به عنوان یکی از زبده‌ترین گروه مهندسین فعال در حوزه ساخت و تجهیز مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و ویلایی در منطقه یک تهران مفتخر است که طی دو دهه فعالیت مسئولانه، هوشمندانه و تخصصی خود در این عرصه توانسته‌است مجری بهترین مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران با نمونه‌های عینی مهمی چون پروژه فرمانیه، پروژه زعفرانیه_بهزادی و پروژه ولنجک_ گلستان باشد که هر یک در نوع خود دارای طراحی شیک، امکانات رفاهی فول، تأسیسات حرفه‌ای، سیستم مدیریت انرژی بهینه،رعایت ضوابط پارکینگ مناسب و در نهایت سازه‌ای مهندسی شده با جدیدترین متد روز موجود در کشور هستند.در تمام پروژه‌های اجراشده توسط شرکت مهندسی سروین، مشاورین و مهندسین عضو مجموعه تلاش کرده‌اند تا با در نظر گرفتن دغدغه‌های مالکین عزیز، نوسانات حاکم بر بازار ساخت‌وساز، شرایط اقتصادی روز جامعه و … به شکلی مسئولانه و دلسوزانه‌ در چارچوب ضوابط و قوانین مشارکت در ساخت به تمامی مفاد قرارداد فی‌مابین با مالکین محترم پایبند بوده و رسالت خود را با نهایت دقت و کیفیت به انجام برسانند، لذا ما به عنوان مجموعه‌ای باسابقه و خوش‌نام در این حوزه آمادگی لازم برای ارائه هرگونه مشاوره در زمینه مشارکت در ساخت و تنظیم این نوع قرارداد را داریم. همچنین به شما عزیزانی که قصد تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان را دارید توصیه می‌کنیم که در شرایط متزلل اقتصادی امروز، با در نظر گرفتن مزایای متعدد مشارکت در ساخت و با انتخاب بهترین سازنده مشارکت در ساخت از تورم گذر کرده، ملک خود را نو ساخته و به سودهی قابل توجه برسید.
پیشنهاد مطالعه:  5 نکته کلیدی برای انتخاب پیمانکار ساختمان مناسب

مزایای قرارداد مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران

قرارداد مشارکت در ساخت
  • افزایش ارزش افزوده ملک
  • کاهش ریسک مالی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه ساختمان سازی
  • تسریع در اجرای عملیات احداث و ساخت پروژه
  • زیباسازی شهر و بازسازی بافت‌های فرسوده
  • کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیرات ساختمان
  • رعایت اصول ساختمان سازی
  • امکان به روز کردن تجهیزات و رفاه بیشتر ساکنین
  • امکان فروش سریع‌تر واحدها
  • دریافت سازه‌ای نو و زیبا، مطابق با استانداردهای مقاومت در برابر زمین لرزه
  • افزایش استحکام سازه
  • زیبا و مدرن سازی ساختمان مطابق با سلایق شخصی مالکین
  • مدیریت پروژه‌ های ساختمانی
  • بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

شرایط و مراحل مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

همانطور که قبلا هم گفتیم در قرارداد مشارکت در ساخت، مالکین بناهای قدیمی و فرسوده می‌توانند به کمک سرمایه سازنده‌ای معتبر ملک خود را از نو بسازند و پس از پایان کار سهم‌القدر توافق شده بین خود و سازنده را تقسیم کنند. مهم‌ترین اصل در ساخت‌وساز مشارکتی توجیح‌ اقتصادی برای انجام این کار است یعنی ملک شما باید ارزش اقتصادی لازم برای انجام پروژه نوسازی را داشته‌باشد زیرا در بعضی از بناها به دلیل عدم تأمین متراژ اولیه بهتر است که ملک به فروش برسد تا اینکه روی نوسازی آن سرمایه‌گذاری شود.مراحل مشارکت در ساختشرایط مشارکت در ساخت بسته به مکان جغرافیایی، عرف منطقه و ویژگی‌های ملک‌ می‌تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی مهم‌ترین مرحله در این نوع قرارداد یافتن سازنده یا سازندگانی معتمد، متمکن و متخصص است، چرا که در واقعیت این قرارداد در ابتدا عملا آورده به آورده نیست چون یک طرف تمام دارایی خود که همان ملکش است را در اختیار سازنده می‌گذارد و در مقابل، سازنده صرفا متعهد به انجام پروژه می‌شود. با این حساب حتما باید قبل از هرگونه تصمیمی ابتدا سوابق سازنده، نمونه پروژه‌های اجرا شده و توان مالی واقعی او را بررسی کرده و پس از حصول اطمینان، وارد مذاکرات بعدی شوید.مراحل بعدی نیز شامل تعیین قیمت زمین ملک، تعیین قدرالسهم مالکین، تعیین حدود درصد مشارکت، برآورد سرمایه سازنده، پرداخت مبلغ بلاعوض، تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران و یا سایر نقاط، اعطای وکالت کاری از طرف مالک به سازنده، تشکیل پرونده در شهرداری، اخذ مجوزها، تخلیه و تحویل ملک به سازنده، تخریب بنا، انجام پروسه اسکلت و اجرای مراحل عملیاتی است تا طبق توافق انجام شده و در زمان مقرر، ساختمانی نو به مالک تحویل داده شود و در نهایت هر یک از طرفین سهم خود از واحدها را بردارد. توجه کنید که کلیه مراحل اجرایی ساخت‌وساز پس از امضای قرارداد مشارکت کلید می‌خورد.

۱۰ راهنمای مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران

قبل از تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ده نکته زیر را به دقت مطالعه کنید:
  1. نرخ هزینه‌های ساخت‌وساز در هر شهر و هر محدوده طبق عرف و قیمت همان منطقه جغرافیایی برآورد می‌شود مثلا هزینه پروژه کاشانی ۱ که توسط گروه مهندسی سروین در منطقه پنج تهران اجرا شده با پروژه مشابه در مناطق دیگر پایتخت یکسان نیست، به همین دلیل است که هزینه‌های ساخت ساختمان بر مبنای قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در همان محدوده محاسبه می‌گردد.
  2. در مفاد قرارداد مشارکت در ساخت حتما نوع و کیفیت مصالح مورد استفاده در پروژه را لحاظ کنید چرا که طبق گفته منبع معتبر dwellingondesign متریال به کار رفته در ساخت یک ساختمان نه تنها بر عملکرد، زیبایی شناسی و تأثیرات محیطی آن اثرگذار است بلکه کیفیت و استحکام سازه را نیز تضمین می‌کند.
  3. اگر قصد دارید شخصی را به عنوان داور تعیین کنید حتما فردی معتمد و مطمئن را برای حل اختلافات احتمالی انتخاب نمایید و حتی‌الامکان از ذکر عبارت “در صورت حدوث اختلاف در تفسیر یا اجرای قرارداد حل اختلاف از طریق داوری بعمل می آید” در قرارداد مشارکت‌تان خودداری نمایید.
  4. اگر سازنده ملک، یک شرکت حقوقی است قرارداد مشارکت فی‌مابین شما حتما باید دارای مهر و امضای رسمی آن شرکت باشد.
  5. چک بانکی نسبت به سفته چالش‌های اجرایی کمتری دارد به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای ضمانت تعهد سازنده به جای سفته، چک معتبر بگیرید.
  6. در هر پروژه مشارکتی ارزش ملک، آورده سازنده و ارزش کلی پروژه بر اساس فرمول‌های خاص تعیین می‌شود. به یاد داشته‌باشید که قرارداد مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران و سایر نقاط پایتخت جزو قیود نامعین است و قوانین صریحی درباره آن وجود ندارد به همین علت لازم است که تمامی توافقات و تعهدات را به صورت مکتوب و با ریز جزئیات در قرارداد ثبت نمایید.
  7. پیمانکار یا سازنده موظف است در بازه‌های زمانی ماهانه، مالک را از روند پیشرفت پروژه مطلع سازد.
  8. پیشنهاد می‌کنیم حق فسخ و یا مطالبه حق ضرر را در قیود قرارداد ذکر کنید تا در صورت عدم تعهد سازنده و یا عدم اتمام پروژه در زمان مقرر بتوانید از این مفاد به نفع خود استفاده کرده و قرارداد را فسخ نمایید.
  9. در تعیین درصد سود، میزان آورده، تقسیم قدرالسهم و مواردی اینچنینی همواره نرخ تورم، نوسانات بازار مسکن، عرف منطقه و … را در نظر بگیرید.
  10. تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ذکر همه بندهای مهم و پیش‌‌گیری کننده از متضرر شدن طرفین، نیاز به دانش و تجربه دارد از این‌رو بهتر است از مشاوره مهندسین خبره، وکلا و افرادی که در این حوزه تخصص لازم را دارند استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه:  آخرین تکنولوژی‌های ایمنی در ساختمان سازی: افزایش امنیت و کارایی

جمع بندی

مشارکت در ساخت بهترین تصمیم برای آن دسته از افرادی است که به دلیل فرسوده و قدیمی بودن ملک خود قصد فروش آن را دارند چرا که از طریق شراکت با یک سازنده خبره می‌توانند صاحب آپارتمانی نو شده و سود قابل توجهی را دریافت نمایند. البته این نوع مشارکت بیش از هر چیز نیاز به تجسس کافی برای یافتن سازنده‌ای مطمئن، معتمد و خوش‌نام دارد که در این مورد گروه مهندسی ما (سروین) به عنوان بهترین سازنده مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران با بیش از ۲۲ پروژه اجراشده و ۷۵۰ واحد ساخته شده می‌تواند گام‌به‌گام شما را در امر ساخت‌وساز ملک‌تان با بهترین درجه کیفی یاری برساند.

سوالات متداول

آیا قواعد مشارکت در ساخت منطقه ۱ تهران با سایر نقاط متفاوت است؟

خیر، از نظر قواعد کلی تفاوتی در قراردادهای مشارکتی مناطق گوناگون تهران و غیره وجود ندارد، در واقع آنچه باعث تفاوت در شرایط مشارکت ساخت‌وساز در محدوده‌های مختلف می‌شود قوانین شهرداری در آن محدوده، قیمت هر متر مربع زمین و عرف آن منطقه است.

مشارکت در ساخت و ساز چه مزایایی دارد؟

این نوع مشارکت شامل مزایای مختلفی مثل افزایش ارزش افزوده ملک، کاهش ریسک مالی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تسریع در اجرای عملیات احداث و ساخت پروژه، زیباسازی شهر و بازسازی بافت‌های فرسوده، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیرات ساختمان، امکان به روز کردن تجهیزات و رفاه بیشتر ساکنین، امکان فروش سریع‌تر واحدها، دریافت سازه‌ای نو و زیبا، مطابق با استانداردهای مقاومت در برابر زمین لرزه، افزایش استحکام سازه، زیبا و مدرن سازی ساختمان مطابق با سلایق شخصی مالکین است.

منظور از قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان چیست؟

قرارداد مشارکت در ساخت از نوع پیمانکاری و ساختمان‌سازی است که طبق آن طرفین معامله یعنی سازنده و مالک بنا متعهد می‌شوند که در ازای قراردادن زمین مالک در اختیار سازنده، وی با پرداخت تضمین و هزینه شخصی آپارتمانی نوساز را در زمان مورد توافق به مالک تحویل دهد و سپس بر اساس مفاد قرارداد و توافقات انجام شده سهم خود را از واحدها بردارد.
۰/۵ (۰ نظر)

نظر خودرا بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *